
Oproep: hang de vlag uit voor vrijheid!
10 april 2026 om 09:20 GemeentenieuwsOldebroekIeder jaar herdenken en vieren we onze vrijheid. We zien graag, net als vorig jaar, de vrijheidsvlag in al onze straten wapperen. Deze vlag is speciaal voor onze gemeente gemaakt. We roepen op om ook dit jaar de vrijheidsvlag van 17 april t/m 5 mei uit te hangen.
U kunt op 4 en 5 mei ook de nationale driekleur uithangen. Op 4 mei hangt de vlag van zonsopgang tot zonsondergang halfstok ter herdenking. Op 5 mei hangt deze in top.
Uw eigen vrijheidsvlag
Doe thuis ook mee met deze feestdag. Nog geen vrijheidsvlag voor aan uw eigen gevel? Deze is vanaf maandag 6 april tijdens openingstijden voor € 10,- te verkrijgen bij:
- Winkel Nagelhout, Hattemerbroek
- Bon Ami, Oldebroek
- Hart van Oosterwolde, Oosterwolde
- Boekwinkel De Rivier, Wezep
De gevelvlaggen zijn 100 x 150 cm. Is de vlag uitverkocht of heeft u als organisatie een grotere mastvlag nodig? Bestel zelf uw vlag dan online. Download hiervoor het drukbestand via www.oldebroek.nl/vrijheidsvlag. Hier vindt u ook meer informatie.
Oldebroekse traditie
Burgemeester Tanja Haseloop-Amsing: “Ook dit jaar herdenken we onze vrijheid. Door de vlag uit te hangen laten we zien hoe waardevol vrijheid is en dat we dit samen blijven koesteren. Vorig jaar waren onze straten fantastisch versierd en was het heel mooi om te zien hoeveel vlaggen er wapperden. Ik hoop dat dit een mooie Oldebroekse traditie wordt.”












