Caroline, Geertje, Noa, voorzitter Henk Walles, en Rik. Foto: Botterstichting
Caroline, Geertje, Noa, voorzitter Henk Walles, en Rik. Foto: Botterstichting PR Botterstichting

Caroline Heerema wint Hanze & Haring wedstrijd van de Botterstichting

17 april 2023 om 09:17 Lokaal

In het Botter Museum is op 14 april de expositie ‘Hanze & Haring’ geopend door zeezeiler en tekenaar Jan Wit. De bijbehorende wedstrijd werd gewonnen door Caroline Heerema.

Het thema van het Hanzejaar 2023 is Hanze & Haring. Dertig Elburgers hebben aan de hand van dit thema schilderijen gemaakt; ook zijn er meer dan 200 schilderdoekjes op basisscholen in de gemeente Elburg verspreid. Jan Wit feliciteerde het museum met deze mooie expositie: “Een wisseling van expositie houdt het museum levendig”. Juryvoorzitter Willem Bultman reikte aanmoedigingsprijzen uit aan de twee 13-jarige deelnemers Dirk van Deutekom en Noa Steenbergen. De jury, verder bestaand uit Jan Wit en Marlies van de Veen, heeft ook de twee winnaars geselecteerd: “Zij beschikken over een goede techniek en - nog belangrijker - vertellen ook beide het verhaal van de Hanze en haring in hun kunstwerk.” Caroline Heerema en Geertje de Jong hebben respectievelijk de eerste en tweede prijs gewonnen. Alle prijzen bestonden uit waardebonnen van schilderswinkel Zwemmer. De expositie is tot en met 9 september op woensdag- en zaterdagmiddag te bewonderen in het Botter Museum aan de Havenkade 39 in Elburg. Alle betalende bezoekers kunnen tot 17 augustus hun stem uitbrengen op een kunstwerk voor de publieksprijs, die op 13 oktober wordt uitgereikt.

Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

advertentie
advertentie